Krpán Ádám, az ALPHAZOO ügyvezetője: szlogenünk messze túlmutat egy egyszerű márkaüzeneten

Krpán Ádám, az ALPHAZOO ügyvezetője: szlogenünk messze túlmutat egy egyszerű márkaüzeneten

A Campona bevásárlóközpontban található, legnagyobb budapesti ALPHAZOO áruház újranyitásának alkalmából Krpán Ádámmal, az ALPHAZOO ügyvezető igazgatójával beszélgettünk. 

 

Az ALPHAZOO egyedülálló szerepet tölt be a hazai kisállat eledel- és felszerelés piacon.  A teljes egészében magyar tulajdonú vállalkozás, több mint 100 üzletből álló kereskedelmi hálózatot képez, amely széleskörű elérhetőséget biztosít a gazdiknak országszerte. A vállalat aktívan hozzájárul a helyi gazdaság erősítéséhez és a hazai vállalkozói szellem támogatásához. Krpán Ádám 2023-ban csatlakozott a vállalat vezetéséhez ügyvezető igazgatóként. A közgazdász végzettségű szakember, több mint 15 éves munkatapasztalatából, 12 évet multinacionális környezetben, sales management és könyvvizsgálói területen szerezte. Kilenc éves felsővezetői tapasztalattal, elkötelezett  csapatjátékosként vette át a kiskereskedelmi hálózat vezetését, a kijelölt irányok mellett új utakat és lehetőségeket is keresve.

 

Mi az ALPHAZOO elsődleges célja, mit szeretne ügyvezetőként elérni a közeljövőben?

 

Az egyik legfontosabb célunk, hogy az ALPHAZOO egy élethosszig tartó támogatást biztosítson a kedvencek számára. A vásárlási szokások alapján ugyanis a gazdik, a kedvencük szükségleteit és igényeit az állat életének maximum 20-30 százalékában fedezik egy cég/vállalat termékeiből. Fontosnak tartom, hogy a közös együttműködés az állattartókkal egy magas minőségű és hosszútávú kapcsolat legyen, melynek során közösen tartjuk szem előtt a társállatok egészségét egy életen át. Az ALPHAZOO szlogenje, "Az egészséges kedvencekért", messze túlmutat egy egyszerű és üres márkaüzeneten, hiszen ez az üzleti filozófia alapja az egész vállalatunknak. Mi nem csak terméket szeretnénk értékesíteni, hanem vásárlóinkat többek között szakmai tanácsadással és a felelős állattartásról szóló edukációval is szeretnénk ellátni. Már most sok, írásos edukációs tartalmat készítünk az egészséges táplálásról, a megfelelő tréningről vagy éppen kedvenceink viselkedésének megértéséről és a jövőben erre még nagyobb hangsúlyt szeretnénk fektetni. Elsődleges célunk tehát egyetlen mondatban, hogy a gazdik valós és komplex megoldásokat kapjanak problémáikra. Céljaink eléréséhez pedig ügyvezetőként a 3 pilléres alap megközelítést szoktam alkalmazni, hiszen jól tudjuk, hogy egy háromlábú szék stabil először. A három pillér, a három kérdés, amit minden nap fel kell tennünk: mit teszünk a csapatunkért, mit teszünk a vásárlóinkért és kedvenceikért, valamint mit teszünk annak érdekében, hogy mindez hosszútávon is fenntartható legyen, azaz az eredményességünkért.

 

Milyen trendek érvényesülnek jelenleg az állateledel szektorban és mennyiben befolyásolják ezek a vállalat törekvéseit? 

 

Annak ellenére, hogy a fogyasztók bizonytalannak érzik pénzügyi helyzetüket, kevesebbet költenek, mégis az állateledel kategória túlteljesít, gyorsabban növekszik a kiskereskedelem egészéhez, és a többi kategória többségéhez viszonyítva. Ez talán annak is köszönhető, hogy felmérések szerint a gazdik 83 százaléka társállatához köti a boldogságát, 27 százalékuk egészségesebbnek és kiegyensúlyozottabbnak érzi magát, mióta állatot tart. A kisállat tulajdonosok 80 százaléka pedig kevésbé érzi magát magányosnak kedvencének köszönhetően. Fontos adatok ezek, melyek azt mutatják, hogy a társállatok rendkívül fontos szerepet töltenek be az emberek életében. Ebben a szektorban is érezhető azonban, hogy az előző év gazdasági kihívásai miatt sokan kénytelenek lettek lefelé vásárolni. Erre a folyamatra igyekszünk gyorsan reagálni és termékkínálatunkat folyamatosan az igények szerint alakítani. Az ALPHAZOO azonban eddig sem csupán a magas árfekvésű, prémium termékekre összpontosított. Kínálatunk széles skálán mozog, hogy minden gazdi megtalálja a neki és kedvencének legmegfelelőbb termékeket az elérhető legjobb minőségben, megfizethető áron. Törekvéseink és szemléletünk pedig eddig minket igazoltak, hiszen a szektor és a makrokörnyezet kihívásai ellenére, tavaly elnyertük a legdinamikusabban növekvő franchise díjat, valamit forgalomnövekedéssel zártuk az évet. 2022-ben és 2023-ban 34 üzletet nyitottunk országszerte. Az üzletnyitásokkal pedig új munkahelyek jönnek létre, melynek köszönhetően ma már több százan dolgoznak a cégcsoportnál

 

Ön szerint milyen munkahely az ALPHAZOO? 

 

Több mint 200 munkahely létrehozásával nem csupán a PET szektor egyik legnagyobb szereplőjeként játszunk kiemelkedő szerepet az országban, hanem jelentős foglalkoztatási lehetőségeket is teremtünk. Ez a társadalmi felelősségvállalás és gazdasági hozzájárulás alapvető fontosságú a fenntartható gazdasági fejlődés szempontjából, hiszen a stabil munkahelyek és a foglalkoztatási lehetőségek növelik a helyi közösségek jólétét és stabilitását.  Úgy vélem, hogy a legtöbb, amit adni tudunk egymásnak ebben a rohanó világban, az a figyelem, a törődés és a felhatalmazó támogatás. Ezek olyan alapértékeink, (a családi vállalkozásból kinőtt nagyvállalat okán is) amelyek segítenek abban, hogy mindennapjainkban pozitív légkört teremtsünk. Számos közösségi esemény, csapatépítő és egyéb program keretében erősítjük csapatunk összetartását, hogy mindenki jól érezze magát és büszke legyen arra, hogy az ALPHAZOO része. Ezért is vagyunk büszkék rá, hogy elnyertük a "Szerethető Munkahely" elismerést, mely bizonyítja, hogy egy olyan hely vagyunk, ahol a munka nem csupán kötelezettség, hanem egy olyan közösség része, amelyhez jó tartozni.

 

A rohamos online fejlődés követése gyakran nagyobb kihívásokat jelent egy vállalatnak, mint az offline terjeszkedés. Ügyvezetőként milyen digitális célokat határozott meg és milyen eszközökkel kívánja elérni? 

 

Az ALPHAZOO hibrid felépítése - azaz a webáruház és a fizikai boltok kombinációja - továbbra is kritikus fontosságú a vállalkozás sikerének szempontjából. A hibrid felépítés lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy válasszanak az online és offline vásárlási élmény között, így kielégítve különböző vásárlási preferenciáikat. Sok vásárló szereti megvizsgálni és kipróbálni a termékeket személyesen a boltokban, mielőtt megvásárolnák azokat, míg mások inkább a kényelmes online vásárlást részesítik előnyben. Ez a hibrid felépítés lehetővé teszi az ALPHAZOO számára, hogy az ügyfeleknek többféle csatornán keresztül nyújtson kiszolgálást és értékesítést.  A hibrid felépítésen belül a digitális fejlődésre is nagy hangsúlyt fektetünk. 2023-ban bevezettük az „Órán belüli kiszállítás” szolgáltatást, mely európai szinten is egyedülálló teljesítmény. Az ország számos területén ma már egy futár partnercégünk segítségével a rendeléstől számított egy órán belül kézbesítjük vásárlóink rendelését. A digitális platformokon is a szolgáltatás minőségét, a vásárlói élmény növelését tartom elsődleges célnak. 

 

A rengeteg munka és tervezés mellett, mivel tölti legszívesebben a szabadidejét, hogyan tud leghatékonyabban kikapcsolni és feltöltődni?  

 

Amikor nem dolgozom, a legtöbb időmet feleségemmel és két gyönyörű, újszülött ikergyermekemmel töltöm. Imádom az autókat, nagyon szeretek utazni, világot látni, új kultúrákat és gondolkodásmódokat megismerni, sportolni, barátokkal lenni.